Köttsoppa

åller just nu i denna stund på att laga köttsoppa:) Hoppas den blir smarrig:) 
 Igår fick jag pröv bulta min första ko.. Anita bultade henne först och tömde henne på blod och när hon var sten död, då fick jag pröva bulta henne, det gick bra men var väldigt läskigt även fast hon var död.. Jag ska träna någon gång till på döda kor innan jag ska börja göra det på egen hand, jag vill verkligen vara säker på att göra rätt innan det är dags att stå där själv.. Kanske låter hemsk att lära sig döda kor, men det är i allra högsta grad nödvändigt! För jag tror inte det finns någon som tycker att djur ska behöva lida utan att det är bättre att de får en så snabb och smärtfri död som möjligt ist, och ibland är olckan framme och avlivning är enda utvägen..

Lite kyligt i sovrummet i morse när jag klev upp 9,2 grader:p men man sover väldigt gott fast inte lika roligt att kliva upp då:P Det är varmt på övervåningen, men när vi stänger in oss i ett rum där vi inte har startat elementet och ligger stilla och sover under täckena hela natten så blir det rätt kyligt:P

Näe, ska gå ner och kolla soppan:)

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0