Massor av små svartingar:D

Familjen Lindberg har nu utökats med 5st små affenpinscher valpar:D 3 tikar och 2 hanar:) Fast en tik och en hane är felfärgade och enligt mig mycket finare:) Eller iaf minst lika fina som de svarta:D Vi ska behålla en tik i denna kullen med:)

Hon började med förvärkarna redan vid 14 igår eftermiddag och första valpen kom inte förens runt kl 02 inatt.. Lång och sömnlös väntan, men när jag äntligen fått ut den första valpen som kom baklänges och var stor och alldeles livlös så kom de andra 3 ut på ca 30 min:D Vi fick hålla på slunga och massera och få ur en massa vätska ur den klena valpens lungor och nu är hon störts och piggats av dem allihop:) Jag var nästan säker att hon var död när jag väl fick ut henne, men mirakel sker och hon piggnade tillslut till iaf:D Den sista valpen kom ganska precis 1h efter de andra 4a och det var kl 4 så efter det fick jag hoppa i fjöskläderna och äta frukost och fara och mjölk.. men det gick väldigt bra, åt 4a limpmackor med hemlagade pannbiffar på och 3 glas blåbärssoppa och ett glas med dextrosol så nu känner jag mig rätt pigg ändå:) Blir ett långt dygn.. Har inte kunnat sovit sen i söndags natt, somnade vid 21 och sen vakande jag vid 00.20 och sen dess har jag endast sovit 1h mellan 21 och 22 igår med kläderna på och allt, så det blev inte en särskillt br sömn:D Men nu är pärfsen över och vi ska ha dessa underbaringar i 2 månader de är leveransklara i slutet på maj:) Det kommer bli najs:D 

Hahaa! Såg att det var någon några som var intresserade av om jag skulle skriva någe igår efetrsom jag hade 5 besökare och 34 tittningar:P

Orkar inte skriva mer nu.. ska försöak ta lite bilder och så och uppdatera lite oftare nu kanske:P

Pusspuss saknar min Emil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0