Tillslut..

går det bara inte längre.. Är sjukskriven idag och imorgon:/ Det är verkligen det absolut sista jag ville just nu, men när det svartnar för ögonen när man är ute i stallet och bara håller en häst och står rakt upp och ner och man precis nästan har ätit frukost, då var jag tvungen att inse att det nästan skulle vara omöjligt att jobba ikväll och imorgon bitti.. Så nu blir det till att lura ner sig i soffan med en bra film och BLI FRISK..

Nog om sådanna tråkigheter som sjukdomar och sånnt..

Nu är iaf min och mammas häst skodda och redo för nya äventyr:) Ramonas lillskrutt har fått fina rund verkade hovar även:) Det var skit kul igår, vi hade lite tidspress när vi skulle rida hem hästarna från betet.. Vi hade väl ca 1h på oss innan idol började och vi skulle även ta hem Kjarri från hans bete.. Ryckatde skitfort (fast det tog betydligt längre än vad jag hade planerat för min häst hade passat på att rulla varena cm av sin kriopp i lera!) sen kastade vi oss upp barbacka! Hästarna var apnervösa och pigga efetrsom det stromade och vi gatt rida landsvägen efetrsom Cindy är så om fotad, så när vi ridit en litenbit så gör cindy helt plötslig gjordens skutt rakt upp som en riktig spanskridskole häst:) Hur coolt som hellst och jag flög upp och landade sedan på hennes rygg igen (stackarn!) och red vidare:) Cindy lyssnade jättebra på mig eftre den insidenten:) Scalle däremot ville bara hemoch travade bakåt, framåt i skänkelvikning och på tvären:P Det så skojigt ut:P Haha!


Capriole (även kallat gethoppet)!

Likanande gjorde då min häst mitt på vägen när jag red barbacka (jag ändrade sistesn lite) Hur coooolt som hellst om  jag kunde få henne att börja göra sånna på komando:D Jag älskar henne<3


Näe, valparna ska ha mat och jag ska väl försöka trycka i mig något och sen blir det ändera soffan här och en film eller så blir det att fara hem till mig och fortsätta läsa min bästiga bok:)

Pusspuss<3


Kommentarer
Postat av: Géa

Hahha, nu skriver du roligt igen! Sitter å flinar som en tok här i min ensamhet!:D

2009-09-24 @ 14:16:44
Postat av: R

Haha va faktiskt typ så det såg ut..Hade gärna sett den från sidan:) Det tar vi nästa gång hästarna ska hem el;)

2009-09-24 @ 16:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0