Val..

Vilket krångel, iaf för mig som inte är insatt i politik för 5öre.. Men ag tror nog jag ska rösta för jag vill ju vara med och påverka:) Jag har ju några punkter som jag vill att partiet som jag sak röst på ska ha lika,sen är det ju det med vilken person man ska rösta på.. svårt! För om man hittar ett bra parti då måste man ju rösta på en kandidat med..
Iaf är mina punkter som jag vill på ett ungefär hur jag vill att det sak vara:


* Inte införa Euron i Sverige, jag vill ha kvar svenska kronan..
* Fri fildelning, jag tycker om att lyssna på musik:) Annrs tycker jag att de kan sänka priserna på cd dkivor och så, för       skivbolagen går ju inte direkt back och inte heller artisterna, det är ju inte rimligt hu mycket vissa artister tjänar..
* Jag vill ha kvar eu´s jordbruks stöd, vilket kansle inte är så konstigt eftersom jag arbetar på ettn jordbruk..
* Sänkt bensinpris eller egentligen sänkt vägskatt för det är den som skenar.. Iofs tror jag inte att detta är en fråga som rör EU men jag tycker iaf att den är viktig, för hur ska glesbygden kunna överleva om man inte har råd att kunna ta sig någonstans??
*Jag vill inte ha fri invandring till sverige, och nu är inte det för att jag på något vis är rasistiskt eller nasistiskt lagd, utan för att jag tycker det är viktigt att det först och främs finns jobb till oss som är från sverige, n när arbetslösheten är så hög tycker jag att svenskar ska ha förrätt till jobben..för lite konstigt är det ju att vi svenska åker utomlands för att det inte finns tillräckligt med arbete  och invndrarna kommer hit och får jobb?  Sen hörde jag på radion igår när jag mjölkade om att sverige är alldells gör glest befolkat om man jämför med genomsnitlig befolkningstäthet, vi skulle minst kunna ha hur många miljone fler människpr som hellst, ja visst! Men var tar då skogar, sjöar, åar ängar, grusvägar och byarna vägen?? Jag vägrar bo i ett land som är överbefolkt och inte har någon natur utan bara slum och städer!! Det är min åsikt!

Kommer inte på så mycket mer just nu, ska fortsätta forska i detta och se om jag kan hitta något parti som knyter ihop mina åsikter och om jag ändrar åsikt eller hittat fler sakr som jag vill ska ändras eller vara kvar:)

Bara för att förtydliga så kommer jag inte rösta på sverigedemokraterna.. Jga tycker bara att invandringspolitiken är lite bakovänd ibland?

Men jag är ju iofs en äkta sur jämte som inte gillar förändringar och har alltid förut velat gå ut ur EU, men nu et jag inte.. hade vi det inte bättre förr?

"Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död."
Latinskt ordspråk



Pusspus politikbecka HAH


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill ha bort Eu stödet för bönder...

2009-06-03 @ 17:33:04
Postat av: B

Jaha, trodde det var bra jag? Det är väl du johan som skriver antar jag:P

2009-06-03 @ 19:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0