Hoppla!

Vilken adrenalinkick jag fick igår när jag får ut och red på min häst för första gången på nästan 8a veckor:) Hon bockade, sparkade bakut, stegrade, gjorde några caprillo (även kallat gethoppet) och kastade sig framåt, bakot och över allt! Även så travade hon på stället så hon var väldigt på hugget!:D Även att det gjorde alldeles för ont att ha foten i stigbygeln så jag red även med ara en stigbygel:) skillat!  Arthur var såklart med och om han var lycklig för att få sprinag runt lös runt ameriak:D Han sprang säkert flera mil samanlagt! Hanvar över allt hela tiden, vilket surade ner cindy en del, och efetr varje skutt som hon gjorde så vill arthur leka med henne så det var lite spännande:P Och han var så duktig för några meter från vägen satt det en gråhund i löplina och arthur ara tittade på den där den stod och skällde och han gick lungt förbi breveid cindy och mig (jag uppe på hennes rygg såklart:) )  Vid fin gul huste så hoppade A ner i ett dike där det var lite is som kraschade vilket resulterade att min lilla stumpa kastade sig så fort och läångt åt sidan att jag slog högerknät i knoppen mitt uppe på sadeln och stod i vänster stigbygel och höll i tyglarna och på ett helt otrligt vis så lyckade jag INTE trilla av (kanske för att jag är livrädd för att trilla av och hela min kropp ville tillbaka ner i sadeln) Går inte att förklara hur det gick till men det var helt otroligt iaf! 

Så det var min adrenalinkick för den dagen, vi var helt slut alla 3 när vi väl vr hemma igen:) 

En härligt uppfriskande tur:D Och bara för att jag (peppar peppar, ta i trä inte har trillat av min häst än på 7 ur så skulle det väl ha varit rätt åt mig att trilla av igår med dåligt ben och för att jag skrytit för åde läkaren och sjukgymnasten om vilken snäll häst jag har:P För jag fick rida ara jag inte trillade av:P Haha! fast det gjorde jag ju inte heller det var bara fruktansvärt nära:P ) 

Mian djur är det finaste och ästa jag äger i hela världen<3<3<3

Pusspuuss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0